GÜVENLİ ALIŞVERİŞİN ADIMLARI
İnternetten güvenli alışverişe ilişkin dikkat edilmesi gereken noktalardan bazıları şöyle:
Alışveriş yapılmak istenen sitenin SSL güvenlik sertifikasının olduğuna emin olunması gerekiyor. SSL güvenli sitenin uzantısında https:// ile başlayan kısmında görülebileceği gibi yeşil veya sarı bir kilit simgesi olarak tarayıcının alt kısmında da görülebilir.
Alışveriş yaptığınız internet sitesinin ticari unvanı, sicil bilgileri yani MERSİS bilgilerinin sitede olup olmadığına dikkat edin.
Sitede “Mesafeli Satış Sözleşmesi”nin olup olmadığını kontrol edin.
İnternet alışverişinde 3D Security, sanal kart oluşturma gibi yöntemlerin kullanılmasının yanında alışveriş esnasında sanal klavye kullanımı alışverişi daha güvenli hale getiriyor.
Alışveriş işleminizi şifresiz Wi-Fi ağları, internet kafe gibi toplu internet hizmeti veren modemler üzerinden yapmayın
Resmi hizmet sunan sitelerde istenilen kart numarası, güvenlik kodu, son kullanım tarihi gibi bilgiler dışında anne kızlık soyadı, kartın nereden alındığı, doğum tarihi gibi detaylı sorunlarla karşılaşılması halinde sahte bir sitede olunabileceği göz önünde bulundurulmalı.
CAYMA HAKKI İÇİN MUTLAKA YAZILI TALEP YOLLAYIN
internet sitesinden alışveriş yapanları bazı noktalarda uyardı: Satıcının, açık unvanı ve adresi, ticaret sicil numarası sitede açıkça yazılı olmalı.
Tüketiciler buna dikkat etmeli. Eğer bu bilgiler yoksa bu satış sitesi ya da mecrası hukuk tanımıyor, kuralları tanımıyor demektir. Bu firma sabit bilgilerinin yanında satışla ilgili bilgilerin yer aldığı bir sözleşmeyi de yayımlamalı.
Tüketici Masası Uyarıyor.
Tüketici bu sözleşmeyi “Okudum” diyerek alışveriş yapmalı. Ama internetten alışveriş yapmadan önce mecraların araştırması yapılmalı. Ben şahsen hakkında ciddi şikâyet olan yerleri tercih etmiyorum. Çünkü bu mecralara kredi kartı bilgilerinizi giriyorsunuz. 3 bin liralık ürüne bin 800 lira fiyat veriyor, sonra dolandırıcı bu paraları toplayıp ortadan kayboluyor. Kapıda ödeme olsa da olmasa da Tüketici Kanunu 14 günde cayma hakkı tanıyor. Tüketiciler cayma taleplerini hep telefonla yapıyor. Bir sorun çıktığında cayma hakkını kullandıklarını kanıtlayamıyorlar.
Tüketiciler, telefonun yanında e-posta, WhatsApp, faks gibi yollarla yazılı olarak cayma haklarını kullansınlar. Bu belgeler ispat belgesidir.